lørdag 10. januar 2009

Atter i Bergen

Nesten på dagen fem måneder etter at jeg forlot Bergen, satte jeg igjen mitt åsyn på Vestlandets hovedstad, en mørk januarkveld med tunge skyer og lett regn. Ringen er sluttet. 3 timer senere hanger den katolske tricolouren på kortveggen og jeg må skuffet konstatere at den kjære buska mi utenfor vinduet har blitt kappet ned i løpet av høsten. Den første dagen kom jeg; den andre dagen omgrupperte jeg bagasjen; den tredje dagen var jeg atter på Torgallmenningen. Sit.Rap fra Bergen: store tap av fasader, Bybanen går sin gang, gatene såpass opprevet at gutua hjemme er breiere og fastere i dekke. Bergenserne er seg sjøl; og veldig godt er dét. Bygda står, om enn Maccumba og Nygårsgaten ser noe krigsherja ut, men mot Strømmen ser det derimot på grensen til kontinentalt ut. Godt å være hjemme igjen, sjøl om savnet etter Erinn er der.

Bergen prevales, but Erinn go Braugh.

Ingen kommentarer: